W.D.
Dynamizm charakteru: statyzm (odcień egzodynamiczny)
|
Wysłany: Wto Gru 31, 2024 11:02 am Sposoby na algorytmy reklamowe
|
|
|
Jednym z nich jest taki, który można określić słowami "nie patrz w dół", to oznacza, że kiedy wejdzie się na fb, należy patrzeć na górną część strony, aby nie dać się "sprowokować" do przewijania ekranu i przeglądania wyświetlanych na nim postów. Zamiast oglądania treści, które nam podsuwa algorytm, i wg takiej a nie innej kolejności, należy odwiedzać tylko te profile, które nas interesują, i przeglądać tylko te posty, które się na nich znajdują.
Co do spersonalizowanych reklam Google, których treść jest zależna od tego, co np. kupujemy na Allegro, należy możliwie najczęściej klikać w te linki-obrazki, które przedstawiają przedmioty nas interesujące, nawet jeśli widnieją na nich towary, które już nabyliśmy. Tym sposobem Google zarabia na reklamach (pamiętajmy, że dzięki Google mamy darmowy dostęp do usług, do których moglibyśmy go nie mieć, gdyby Google nie istniało), a my w dużym stopniu decydujemy o tym, że to, co nam się wyświetla, jest tym, na co chcemy patrzeć.
Warto też wyrobić w sobie nawyk niesprawdzania na bieżąco powiadomień i nie robić tego zwłaszcza wtedy, kiedy nadchodzi pora spoczynku nocnego, aby ich treść, jeśli okaże się nie być nam w smak, nie zakłóciła nam snu.
Należy zawsze pamiętać, aby wystrzegać się podejmowania decyzji pochopnych, bo często tym, którzy opracowują algorytmy zależy na tym, abyśmy je podejmowali. Zabezpieczyć jednak, przynajmniej w jakimś stopniu, może świadomość tego, że:
Cytat: | Z reguły pochopne są decyzje, do których dochodzi w pośpiechu, w gniewie, w podnieceniu, pod wpływem drażniących wspomnień, pod wpływem namowy z użyciem argumentów „trafiających w czułą strunę”, pod wpływem wyobrażeń niewłaściwych przy braku właściwych, itp. |
Link do cytatu: http://autonom.edu.pl/pub...iwych%2C%20itp.
[ algorytm sposoby decyzja pochopna decyzje ] |
|